RSS

Ce alegem intre Diesel si Benzina

Bon, aici avem un subiect interesant si foarte controversat deoarece opiniile sunt destul de impartite, fanii otto(benzina) vor sustine ca acest tip de motor este superior atat in performante cat si in fiabilitate, pe de alta parte fanii diesel vor sustine ca acest motor este mai economic si ofera un cuplu motor mai mare la turatii mai mici.
Ce sa zic fiecare are dreptate in felul lui dar asta nu este un raspuns concret pentru un potential cumparator, idecis de fel, care vrea sa dea banii lui greu munciti pe o masina care trebuie sa fie fiabila, economica, sigura, sportiva, confortabila, frumoasa, etc.
Cum asa ceva nu este posibil o sa incerc in urmatoarele randuri sa ofer un indrumator pentru un asemenea potential client cel putin din punct de vedere al motorizarii alese.

Avantajele moatoarelor pe benzina:

  • sunt intr-adevar mai fiabile(a se intelege ca intretinerea este in general cu 15-20% mai ieftina decat la un motor diesel) dar aceasta se aplica decat la motoarele mici, sub 2 litri, si fara supraalimentare.
  • la ora actuala in Romania benzina costa mai putin decat motorina.
  • se poate folosi cu o investitie relativ mica si riscuri la fel de mici combustibil GPL care costa pe jumatate cat benzina si polueaza mai putin.
  • motorul urca bine in turatii si are o plaja de cuplu destul de uniforma.
  • costa mai putin decat un motor echivalent diesel.

Avantajele motoarelor Diesel
  • folosind tehnologia turbinelor cu geometrie variabila motoarele diesel au acum performate echivalente moatoarelor otto(aspirate) cu aceeasi cilindree.
  • datorita progreselor tehnologice si a tendintei pietei Europene de a folosi motoare diesel fiabilitatea a crescut, la ora actuala existand mici diferente intre costul de intretinere a unui motor diesel si unul pe benzina, iar nivelul emisiilor de factori poluanti in atmosfera a crescut vertiginos.
  • sunt mai economice decat echivalentele lor pe benzina.
  • au un cuplu mai mare si accesibil la turatii mici.
  • permit o economie mai mare la un numar mai mare de Km


Si asa am terminat de discutat despre principalele avantaje ale ambelor tipuri de motoare, dar chiar asa nu este destul incat a impulsiona pe cineva spre o alegere facuta cu mitea impacata ca a facut un lucru bun, daca asa ceva s-ar putea realiza vreodata.
Sigur fiecare om ar putea gasi cel putin un alt avantaj pentru oricare tip de motor si discutiile de tipul benzina VS motorina sunt interminabile deoarece ambele tipuri de motoare sunt pe picior de egalitate pe acest camp de lupta(piata auto din Europa).
Oricare din aceste doua motoare sunt bune pentru diferite tipuri de utilizatori astfel trebuie sa iti raspunzi la o serie de intrebari pentru a-ti face o idee asupra tipului de motor dorit:

  1. Circuli mai mult de 10000Km/luna?
  2. Ai un buget fix pentru carburant?
  3. Circuli predominant in afara orasului?
  4. Majoritatea drumurilor sunt lungi(ca perioada de tip cat si Km)?
  5. Ai un stil de condus sportiv?
  6. Depasesti din scurt?
  7. Ai multe drumuri la munte?
  8. Vrei sa folosesti masina o perioada mai mare de 3 ani?
  9. Vrei o masina mare?
  10. In masina se gasesc de obicei mai mult de 2 persoane?
Raspunsul predominant a fost NU, atunci opteaza pentru o masina pe benzina eventual pe GPL pentru a reduce costurile carburantului(mai ales daca la intrebarea 5 ai raspuns: nu).

Raspunsul predominant a fost DA, poti alege linistit un diesel deoarece distantele mari parcurse cumulate cu timpul mare de folosinta al masinii iti permit sa amortizezi costul mai mare al motorului diesel.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu